Sunday 16 August 2015

Review De One Fitness Gym di Ayer Keroh, Melaka

I tengah cuba-cuba baju nak pakai ke majlis raya bile tetibe pulak rase macam kain kurung dah tak muat. Eh, bile masa pulak baju ni mengecil?? Rase macam pakai sekali jer raya tahun ni. Aik, sebulan beraya dah naik berat pulak. Dah lame naik berat ni sebenarnye tapi I butakan mata ajer. Nak sedapkan hati, I cakap nampak sexy bukannya gemuk. Hahahaha..

Masa check email dapat notification Groupon untuk trial gym di Melaka untuk sebulan. Tak fikir lame-lame dah terus tekan butang Buy tu. Harga dia dalam RM48 dan dapat free access ke gym dan classes macam yoga dan aerobik. 

So, hari tu pergi la cari gym ni, main beli aje tak research pon dekat mana. Tapi Wazekan ade so no worries. Pusing-pusing jugakla mencari tempat ni sebab tak biasa lagi dengan area Melaka. But at last jumpa juga. Gym ni dekat area Taman Muzaffar Heights, kawasan perumahan baru. Besar-besar jugak rumah-rumah dekat sini. Landmark yang dekat dengan gym ni ialah bangunan IPK Melaka. 

First impression dari luar, nampak ok tak takut sangat nak masuk macam gym-gym yang lain. Bukan apa I takut sikit dengan abang-abang yang datang gym nak angkat berat ni. Don't ask me why, memang tak tau kenapa. Registration dia mudah ajer, cuma bagi IC dan contact number, oh dan Groupon sekali. Lepas tu, dah boleh lah guna kemudahan-kemudahan gym tu. 

Tingkat bawah sekali ada equipments untuk yang nak angkat berat so I terus pergi ke tingkat satu. Tingkat satu ialah area untuk cardio so ada treadmill, elliptical trainer, stationary bikes dan banyak lagi. Ada banyak equipments so tak payah nak berebut or kena tunggu lama nak naik treadmill macam kat fitness centre di KL. Orang pon tak ramai sebab I datang during working hours so orang semua dah pergi kerja. Changing room untuk lelaki dekat tingkat satu dan changing room untuk perempuan di tingkat 2. So jangan salah masuk ok. Selain changing room, gym ni ada sauna dan showers jadi kalau nak mandi dulu before balik boleh la kan. Ada locker untuk simpan barang tapi kena bawak mangga (lock) sendiri.

Harapnye rajin la I nak pergi gym lepas ni. Kena kurus cepat ni, kalau tak nanti semua baju pon tak muat.

~XOXO~




No comments:

Post a Comment