Monday 24 August 2015

Sukiya Gyudon @ Aeon Mall Melaka


So what's for dinner today? Itulah satu-satunyer soalan yang paling malas nak jawab sebab malas nak fikir. Masak sendiri memang tak la sebab dapur pon takde lagi dekat rumah baru ni. Kena tunggu gaji masuk baru boleh pergi shopping dapur. So, pergi Aeon Mall and tengok-tengok tempat mana untuk makan hari ni. Pusing-pusing nampak restoren makanan Jepun nama dia Sukiya, just opposite dengan Coffee Bean. Restoren ni specialty die gyudon (nasi dengan daging), lain-lain donburi dan japanese curry. Menu yang baru ni ada ramen. Hmmm nampak cam menarik so ape lagi m

Konsep restoren macam fast food, order pastu bayar terus di kaunter. Dah siap nanti dia hantar ke meja. I order ramen ayam dan hubby order gyudon dan kari.

Ni menu dia, simple ajer. 


gyudon & japanese curry sukiyachicken ramen sukiya




















Ramen ayam dia ok-ok jer tapi portion ayam dia memang banyak sebab I ambil double chicken. Tamakkan?? hehehe.. Tapi portion nasi dia macam tak cukup untuk hubby..cian die. Susah la orang suka makan nasi ni kan, kena ambil nasi tambah baru puas. Tak pernah rasa gyudon di Jepun sebab tak jumpa yang halal tapi sedap jugakla nasi daging dia ni. Tapi I rasa nasi daging Utara lagi sedap , eh eh sampai ke Utara la pulak. Japanese curry dia sedap macam yang I buat masa di London dulu. Ceh, puji diri sendiri pulak. I guna Japanese curry paste yang banyak dijual di Asian market so memang sedapla kan.

S&B japanese curry
Ni rupa pes kari yang I guna masa di London

sukiya melaka
Sampel makanan yang ada di Sukiya

Sijil halal Sukiya
Sijil halal Sukiya 
sukiya melaka
hiasan kedai





















Restoren ni asal dia dari Yokohama, Jepun dan ada banyak outlet di Jepun, Singapore dan Brazil. Femes juga restoren ni sebenarnyer kan.  Ha, kalau ada yang terasa was-was samada kedai ni halal ke tidak, tu dia sijil Halal yang ada di kedai tu. 

Boleh singgah lagi tempat ni lain kali kalau teringin nak makan gyudon.

No comments:

Post a Comment